• Milliseid saadetisi tuleb tollis deklareerida?

    Alates 1. juulist 2021 tuleb deklareerida kõik väljastpoolt Euroopa Liitu saabuvad pakid – nii ostud internetipoest kui ka teiselt eraisikult saadud kingitused – olenemata nende väärtusest.

  • Kuidas toimub alaealise poolt tellitud saadetise deklareerimine?

    Alaealise eest saab deklaratsiooni vormistada lapsevanem. Maksu- ja Tolliameti e-teeninduses saab lapsevanem sisselogimisel valida ka oma alaealise lapse kasutaja ning tema nimel saadetise deklareerida.

  • Miks mulle pole saadetud teavitust SMS ja e-maili teel, et saadetis vajab deklareerimist?

    Kui saatja pole lisanud saadetise elektroonsetesse andmetesse saaja mobiiltelefoni numbrit või e-maili, siis edastame teavituse paberkandjal. Juhime tähelepanu, et elektroonsed andmed ei ole võrdväärsed saadetisel oleva aadreskaardiga.

  • Volitasin Omniva deklareerima, kuid mõtlesin hiljem ümber. Kas saan oma volituse tühistada?

    Volitus käivitab koheselt automaatse tegevuste ahela deklaratsiooni vormistamiseks Omniva poolt. Seepärast kord juba tehtud volitust tühistada või tagasi pöörata ei saa.

  • Kas deklareerida saab ka postkontoris?

    Postkontoris ei ole võimalik saadetist deklareerida ega selle eest tasuda.

  • Milliseid kaupu on keelatud tellida?

    Keelatud saadetiste kohta leiad infot siit.

  • Mis juhtub saadetisega, kui see sisaldab muuhulgas ka keelatud asju? Kas kogu saadetise sisu saadetakse tagasi või ainult keelatud kaup?

    Kui saadetis sisaldab keelatud asju, siis on saajal õigus loobuda saadetise vastuvõtmisest. Sel juhul saadetakse saadetis tagasi või hävitatakse tolli järelevale all.

    Kui osa saadetisest vastab kõigile deklareerimise tingimustele, siis on võimalik saadetis jagada osadeks ja deklareerida vaid see osa, mis on maale lubatud. Tollimaksud tasutakse sel juhul lubatud saadetiste eest. Saadetise jagamise korral tuleb arvestada täiendavate tolliformaalsustega. Kõik sellega seotud kulutused tuleb kanda saadetise saajal.

  • Kuidas pean toimima kui olen käibemaksu tasunud ostu sooritamise hetkel (IOSS saadetis)?

    Kui oled e-poest kauba ostmisel tasunud käibemaksu siis liigub koos kauba elektroonsete andmetega kaasa IOSS number. Lisatud IOSS numbri järgi teab sihtriigi maksuamet, et maksud on tasutud ning saadetis vabastatakse täiendava maksunõudeta. (näide: IM0000000001)

    Kui saatja ei ole elektroonses eelinfos lisanud korrektset IOSS numbrit, saadab Omniva teavituse saadetise deklareerimise vajadusest. Juhul kui tasusid käibemaksu ostu sooritamise hetkel, peaks pöörduma kauba saatja (e-poe) poole IOSS numbri saamiseks.

    Kui oled saanud IOSS numbri siis edasta see koos kauba arvega [email protected] või deklareeri kaup iseseisvalt MTA kodulehel.

  • Millisel juhul tuleb tollis deklareerida EL-tähisega saadetist?

    Tollideklaratsioon tuleb esitada kahel juhul:
    1. Kaup on tellitud EL riigist, kuid kauba päritolumaa on väljaspool EL-i, nt Hiina, USA, Taiwan, Singapur, Inglismaa jne.
    Sageli ei anna internetipoed ostjale sellekohast infot ja tellija eeldabki ekslikult, et kaup saabub EL seest ning ei kuulu maksustamisele.

    Loe edasi

    2. Teine põhjus on nn kaubatransiit, kus tootjad panevad Sinu saadetise teele kaubana, mis läbides transiidina mõne EL riigi postiettevõtte. Saadetise jälgimisnumbrid (tracking number) sisaldavad sel juhul selle EL riigi tunnust (eriti palju on saadetisi, mis liiguvad läbi Läti, Rootsi, Hollandi, Saksamaa), tekitades eksliku mulje, justkui oleks kaubad sellest riigist saabunud. Tegelikkuses on tegu EL välise kaubaga, millele EL sisenemise riigis (transiitriigis) tollitoiminguid ei rakendatud ning saadetis tuleb seega deklareerida ning maksustada sihtriigis – antud juhul Eestis.

    Transiitriigi postiettevõte tähistab sellised saadetised kollase kleebisega, mis näitab sihtriigi postiasutusele, et sellistel saadetistel pole EL sisese kauba staatust ning nendega tuleb läbi viia tollitoimingud.

  • Kuidas toimida väljastpoolt EL saadetud kingitusega?

    Eesti seaduste kohaselt tuleb kõikidelt EL välistest riikidest saabuvatelt saadetistelt (k.a kingitustelt) tasuda importmaksud juhul, kui saadetise väärtus ületab maksuvaba piiri (eraisikutel kingituste puhul 45 eurot).

    Kingituseks loetakse ühelt eraisikult teisele eraisikule saadetavat saadetist.
    Kingituse maksustamine sõltub kingituse väärtusest:
    - Kuni 45 eurot maksvad kinkesaadetised on käibemaksuvabad v.a kui saadetis sisaldab aktsiisi kaupu
    - Üle 45 EUR maksvatele kinkesaadetistele lisandub käibemaks

    Loe edasi

    NB! Lisaks käibemaksule tuleb ka üle 150 euro väärtuses kinkesaadetiste puhul arvestada tollimaksuga.
    - Alla 150 EUR eraisikute kinkesaadetised on tollimaksuvabad.
    - 150-700 EUR eraisikute kinkesaadetistele on võimalik kasutada ühtset tollimaksumäära 2,5%.
    - Üle 700 euro eraisikute kinkesaadetistele tuleb leida igale kaubale vastava kaubakoodi järgi tollimaksumäär Eesti Tollitariifistikust.
    Loe lähemalt saadetise saamise kohta

  • Soovin saata oma toote EL välisesse riiki remonti. Kui toode tagasi saabub, kas pean uuesti tasuma impordimakse?

    Juhul kui tegemist on garantiiremondiga, siis impordimaksu tasumise kohustust ei teki. Kui saadad toote remonti ja remonditasu ületab maksuvaba piiri, tuleks enne toote saatmist vormistada ajutise väljaveo deklaratsioon koos hilisema sisseveo kohustusega. Sel juhul toote saatmisel Sinu käest käibe- ega tollimaksu ei nõuta. Ajutise väljaveo deklaratsiooni saad vormistada MTA iseteeninduses või mõne teise rahvusvahelise logistikapartneri vahendusel. Omniva ajutise väljaveo deklaratsioone eraisikutele ei vormista.
    Kui ajutise väljaveo deklaratsioon on jäänud vormistamata, tuleb saadetise tagasi saabumisel tõestada, et tegemist on sellesama saadetisega, mille Sa remonti saatsid. Selleks sobivad saatedokumendid ning Sinu kirjavahetus müüja või garantiiremonti teostanud firmaga.

    Loe edasi

    Kui tegu on tavalise remondiga, siis ei tule teist korda impordimakse toote eest maksta. Kuna Sulle on tooteremondina osutatud teenust, tuleb Sul tasuda remondisumma pealt käibemaks.

  • Sain ärikliendilt kingitusena paki, kuidas pean selle deklareerima?

    Kingituseks loetakse ainult ühelt eraisikult teisele eraisikule saadetavat saadetist.
    Ärikliendilt või ärikliendile saadetud kinkesaadetist ei käsitleta maksuseaduse mõistes kingitusena ning sellele rakenduvad maksud alates 0 eurost.

  • Kuidas pean toimima siis, kui olen kauba eest tasunud ühe arvega kuid kaup saabub erinevate saadetistena (erineval ajal)?

    Kui ühel arvel olev kaup saabub mitmes osas, teavita juba esimese saadetise saabumisel tollil (MTA või Omnivat), et tegu on esimese osasaadetisega. Lisa juurde hiljem saabuvate saadetiste arv ja võimalusel nende jälgimisnumbrid.
    Omniva tolliagentuuri kontakt [email protected]

  • Kas saadetise väärtust saab tõestada maksekorralduse koopiaga?

    Maksekorraldusega pole enamasti võimalik tõestada, et tasuti just selle konkreetse kauba eest ja ei sobi tõendavaks dokumendiks. Tõendavateks dokumentideks sobivad arve ja tellimuse kinnitus, kus on näha kauba nimetus, kogus ja maksumus.

  • Minu saadetis suunati tollikontrolli. Kaua tollikontroll aega võtab?

    Omniva tolliagentuur ise tollikontrolli ei teosta. Tollikontrolli teostab MTA, kes oma sisemise töökorralduse ja riskianalüüsi kohaselt valib välja täiendavasse kontrolli suunatavad postisaadetised. Kui kontrolli lõppedes vastab saadetis kõikidele nõuetele, siis vabastab MTA saadetise. Seejärel toimetame saadetise 5 tööpäeva jooksul sinu valitud väljastuspunkti. Juhul kui kontrolli tulemusel otsustab MTA saadetise kinni pidada, siis informeeritakse Sind sellest.

  • Kui kaua hoitakse saadetist tolliterminalis?

    Seadusest tulenevalt hoiab Omniva saadetisi tolliterminalis kuni 30 päeva. Pärast 30 päeva möödumist saadetakse saadetis saatjale tagasi.
    Kui saatja on teatanud, et ta ei ole nõus saadetist tagasi võtma, siis suunatakse see hävitamisele.

  • Sain teatise, et MTA on vabastanud minu saadetise. Kuidas pean edasi toimima?

    Kui volitasid Omnivat oma saadetist deklareerima, siis Sa rohkem midagi tegema ei pea. Pärast kauba vabastamist teavitab MTA meid sellest automaatselt ja seejärel toimetame saadetise 5 tööpäeva jooksul Sinu valitud väljastuspunkti, teavitades Sind eelnevalt sellest SMSi ja/või e-kirja teel, kus on info tasumisele kuuluvate maksude ja teenustasude summa.

    Loe edasi

    Kui valisid MTA kodulehel kauba deklareerimisel teenusepakkujaks Omniva, siis teavitab kauba vabastamisest MTA meid automaatselt. Kui kahtled, kas valisid teenusepakkujaks Omniva, piisab kui edastad meile pdf vormis tollideklaratsiooni [email protected]. Seejärel toimetame saadetise Sinuni 5 tööpäeva jooksul.

  • Millisel juhul on postiasutusel õigus saadetis avada?

    Saadetise avamise aluseks saab olla vaid postiseaduse § 32 lg 1, mis sätestab, et postiteenuse osutajal on suletud saadetise avamise õigus:

    1. kahjustatud saadetise sisu kaitsmiseks või selle seisundi fikseerimiseks;
    2. postisaadetise kättetoimetamise võimatuse korral saatja kindlaks tegemiseks;
    3. postisaadetise tollikontrolli võimaldamiseks.*

    Loe edasi

    * Selle aluseks on Maksu- ja Tolliameti tolliinspektori korraldus, kusjuures saadetise avab Omniva töötaja ning läbivaatust teeb tolliinspektor.

    Avatud postisaadetis märgistatakse, avamise kohta tehakse akt. Avatud postisaadetis (sõltumata avamise põhjusest) suletakse spetsiaalse kleeplindiga, millel on kiri "Avatud tolliformaalsusteks".

  • Millistele saadetistele tuleb saatmisel lisada tollideklaratsioon?

    Kui saadad paki või maksikirja väljapoole Euroopa Liitu või Euroopa Liidu omavalitsusliku piirkonda, tuleb saadetisele lisada tollideklaratsioon.
    Tollis tuleb saadetis vormistada ka ajutise väljaveo korral – näiteks kui saadad kauba näitusele või garantiiremonti.
    Loe lähemalt saadetise saatmise kohta ja saadetise saamise kohta

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616