Kuidas teha vahet petusõnumil ja Omniva teavitusel?

Omniva nimel on levimas erinevad petusõnumid, millega üritatakse välja petta klientide andmeid, et saada ligipääs nende pangakontole või küsitakse makset saabuva paki eest ette. Kelmid saadavad üha uuenevaid petusõnumeid nii SMSi ja e-kirja teel kui ka e-ostukeskkondade kaudu.
 
Soovitame kõigil pakisaajatel olla äärmiselt tähelepanelik Omniva nimel tulevate sõnumite ja e-kirjade saamisel. Omniva ei küsi pangakaardi andmeid ega paki väljastamisel makset ette mobiilis või e-kirjaga. Paki eest makstakse paki saatmisel või kätte saamisel. Kindlasti tuleb tähelepanelikult üle kontrollida e-kirja saatja aadress ja veebiaadress, kuhu teavituses suunatakse!

Selleks, et teha vahet petusõnumil ja Omniva teavitusel, on hea teada, kuidas Omniva edastab teavitusi.

Kuidas Omniva teavitab saabunud pakist või kirjast?
  • Kui pakk on jõudnud väljastuspunkti (pakiautomaat, postkontor või postipunkt), siis saadame Sulle teavituse, kas SMS ja/või e-kirjaga.
  • Kui saatja ei ole lisanud pakile saaja kontaktandmeid (mobiilinumber, e-postiaadress), siis saadame paberteavituse postkasti.
  • Kui pakil on juures lunatasu või teenustasu, toimub maksmine alati paki kättesaamisel (see info on kirjas ka teavituses).
  • Ainuke olukord, kus tuleb paki eest enne väljastamist tasuda, on rahvusvaheliste saadetiste deklareerimisel nõutav teenustasu ja impordimaksud.*
 
Kättetoimetamise asukoht Teavitus kliendile Tasumine (kui pakil on juures lunatasu või teenustasu)
Pakk pakiautomaadis SMS või e-kiri pakiautomaadis paki kättesaamisel
Pakk postiasutuses SMS ja/või e-kiri ( kui saatja on lisanud saadetisele mobiilinumber ja/või e-posti aadressi). Kontaktide puudumisel saadame paberkandjal teavituse kliendile postkasti postiasutuses paki kättesaamisel
Pakk kulleriga SMS või e-kiri või telefonikõne kliendile kullerile paki kättesaamisel
E-tähtkiri kliendi e-posti aadressile e-kiri aadressilt [email protected] lisatasu ei küsita
 
*Saadetised, mis vajavad deklareerimist ja makse tasumist

Kui tellid saadetise väljastpoolt Euroopa Liitu ja saadetis vajab deklareerimist, tuleb tasuda teenustasu ja vajadusel impordimaksud. Sellest teavitame SMS-i või e-kirja teel. Kui saatja ei ole pakile lisanud saaja kontaktandmeid (mobiilinumber või e-posti aadress), saadame teavituse deklareerimist vajavast pakist paberkandjal kliendi aadressile.  Siinkohal on oluline meeles pidada:
  • Omniva saadab teavituse makse tasumiseks ainult siis, kui volitasid Omnivat Sinu eest deklaratsiooni vormistama.
  • Kontrolli alati, kas teavituses olev pakinumber vastab Sinu tellitud saadetisele. Vajadusel kasuta Omniva jälgimissüsteemi https://minu.omniva.ee/track
  • Makse teostamine on võimalik ainult pangalingi kaudu. Omniva ei küsi pangakaardi andmeid.

Millele tasub pöörata tähelepanu, et ära tunda petusõnum?
Soovitame suhtuda skeptiliselt igasugustesse teadetesse, milles palutakse tasuda makse või sisestada andmeid. Palun teavita ka oma lähedasi, eriti eakamaid inimesi, et nad ei langeks petturite ohvriks!
  • Vaata, milliselt aadressilt teade saabub. Omniva saadetud kirjad saabuvad meiliaadressidelt lõpuga @omniva.ee või @omniva.eu
  • Vaata, milliselt telefoninumbrilt SMS on saadetud. Omniva ei saada sõnumeid välismaa numbritelt.
  • Kontrolli veebilehe aadressi, kuhu teavituses suunatakse. Omniva korrektseks domeeniks on omniva.ee
  • Märka, kas teavituse sisu on kirjutatud vigases eesti keeles. Omniva sõnumid on korrektse õigekirjaga.

Mida teha, kui oled sarnase pettuse õnge langenud?
  • Kui andsid ligipääsu oma pangakontole, võta kiiresti ühendust pangaga ning lase sulgeda pangakaart.
  • Kontrolli internetipangas sooritatud maksete ajalugu, et tuvastada, kas Sinu kaarti on ära kasutatud e-poodides ostude sooritamiseks kolmanda isiku poolt. Kui näed makseid, mida ei ole ise sooritanud, tee pöördumine politseisse.
  • Teavita Omniva klienditeenindust, et Sulle on tulnud petusõnum – siis teame teisi hoiatada pettuse eest ja teha koostööd operaatorite ja politseiga nende petukirjade levitajate vastu!

Vähimagi kahtluse korral tasub alati ühendust võtta Omniva klienditeenindusega telefonil 661 6616.
Soovitused pettuste ära tundmiseks leiab ka Politsei- ja Piirivalveameti kodulehelt: https://www.politsei.ee/et/juhend/kaitse-ennast-kelmide-eest
 

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616