16.11
2020

Koroonaviirus mõjutab Eesti Posti tööd, ettevõte otsib lahendusi

Kuna koroonaviiruse nakatunute arv eriti Tallinnas ja Harjumaal, aga ka mujal Eestis kasvab, mõjutab see üha rohkem ka Eesti Posti tööd. Võimaliku lähikontaktsuse puhul tehakse tööruumides põhjalik puhastus ja desinfitseerimine, nakatumisriskiga töötajad saadetakse eneseisolatsiooni.
 
„Hoolime klientide ja töötajate tervise ja turvalisuse tagamisest ja ei väsi rõhutamast, et tänasel päeval tasub võimaluse korral kõik oma pakitoimingud ära ajada õues asuva ning kontaktivabalt kasutatava pakiautomaadi juures,“ ütles Eesti Posti teeninduskanalite üksuse juht Eve Vuks. Kui postkontori külastus tuleb siiski ette võtta, palub Vuks varuda aega, kanda maski ning hoida teiste klientidega kontoris distantsi.
 
„Juhul kui postitöötaja on haigestunud või esineb lähikontaktsuse risk, reageerime kohe kõigi meetmetega - viime töökohtadel (näiteks postkontor) läbi desinfitseerimise ja põhjaliku puhastuse ning suuname võimaliku lähikontaktsusega töötajad eneseisolatsiooni,“ selgitas Vuks. Postiasutuse desinfitseerimise ja põhjaliku puhastuse ajaks tuleb postkontor lühiajaliselt sulgeda.
 
Kuna postkontori piires puutuvad töötajad paratamatult omavahel kokku, siis peab mõnes olukorras suur osa postkontori põhitiimist korraga võimaliku lähikontaktsuse tõttu eneseisolatsioonis viibima. Sellistel puhkudel leitakse Vuksi sõnul asendustöötajad teistest postkontoritest, et tagada võimalikult paljude postkontorite lahtiolek. Küll aga tähendab see sageli ajutisi lahtiolekuaegade muudatusi. Ajakohase ja pidevalt täieneva informatsiooni kõikide postkontorite lahtiolekuaegade kohta leiab Omniva veebilehelt https://www.omniva.ee/abi/kaart
 
„Kui uute nakatumiste ja lähikontaktsete arv jätkuvalt kasvab, siis võib see kaasa tuua suuri väljakutseid postiasutuste lahti hoidmisel. Peame ulatuslikumalt piirama postiasutuste lahtiolekuaegu, osad postkontorid ajutiselt sulgema ning leidma muid lahendusi teenuse osutamiseks,“ ütles Vuks. „Oleme juba värvanud uut tööjõudu, et tagada kliendile kõige olulisem – saadetiste kättesaamine.“ Samuti valmistatakse juba Tallinnas ette ka ajutiste pakiväljastuspunktide avamist.
 
„Anname endast parima, et tagada postiteenus, aga olukord võib paratamatult kaasa tuua muudatusi ja piiranguid teenuse osutamisel. Loodame siin meie klientide mõistvale suhtumisele ning täname kliente, kes hoiavad postkontoris distantsi ja kannavad maski,“ lisas Vuks.
 
Klientidele on hetkel kõige parem soovitus kasutada pakkide tellimiseks ja teelepanemiseks pakiautomaate - need asuvad õues, kus inimesi on vähem ja nakatumise risk on madalam. Pakiautomaatide puutetundlikke ekraane puhastatakse regulaarselt, kuid automaati saab kasutada ka ühiskasutatavate pindadega füüsiliselt kokku puutumata: Omniva pakiautomaadi ekraan toimib ka kinnastega ning kauba eest tasumisel on kõikides automaatides võimalik kasutada kontaktivaba viipemakset.
 
Olukorra tegelikuks lahenduseks pikemas perspektiivis oleks postiteenuse automatiseeritud lahenduste pakkumise laiendamine. Tungiv vajadus oleks kiiresti laiendada pakiautomaatide võrku ning teha pakiautomaatides kättesaadavaks ka muud postiteenused. Selleks on ettevõte juba sel aastal käivitamas uudsete postiautomaatide pilootprojekti 8 omavalitsuses ning otsimas võimalusi automaatide võrgustiku laiendamise finantseerimiseks.
 

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616