21.07
2022

Kuidas tuvastada petukirja?

Aeg-ajalt jõuavad inimesteni e-kirjad ja sõnumid, milles palutakse klientidel paki kättesaamiseks jagada täiendavalt oma isiku- ja finantsandmeid või tasuda saadetiste eest tolli- või kohaletoimetamise tasu. Kuigi kirju saadetakse Omniva nimel, pole meie sellega seotud ja palume sul saadud teadete suhtes olla tähelepanelik. Need on petukirjad, mille eesmärgiks on varastada sinu identiteet, saada ligipääs sinu pangaandmetele ja rahale.

Siin mõned viisid, kuidas tuvastada petukirja

  1. Võõrapärane meiliaadress või telefoninumber. Omnivas kasutame vaid domeeni „omniva.ee“ ning meiliaadressi @omniva.ee. Kui kiri saabub teistsuguselt aadressilt, hoidu linkidel klikkimisest ja oma isikuandmete edastamisest. Vahel on petturid peitunud näiliselt õigete meiliaadresside taha. Usaldusväärsuse suurendamiseks lisavad nad kirjadele Omniva logo. Et kaitsta end petukirjade ohvriks langemise eest, vaata üle ka järgmised punktid.
  2. Teade, milles palutakse tasuda paki kättesaamise eest. Omniva ei palu sul kunagi jagada enda pangakaardi andmeid ega maksta oodatava paki eest kirja või SMS-i teel. Juhul, kui oled tellinud Omnivalt lunatasuga paki, tasu selle eest alles pakiautomaadi juures või otse kullerile.
  3. Kahtlane link. Tihti palutakse petukirjades klikkida lingil ja jagada oma isiku- või finantsandmeid. Omniva ei küsi sinult kunagi täiendavat informatsiooni paki kättesaamiseks. Seetõttu palume sul hoiduda võõrapärastele linkidele klikkimisest!

Mida teha pettuse ohvriks langemise korral?
Kui oled oma andmeid juba jaganud, võta ühendust pangaga ning teavita politseid.
Ja veel kord. Kui sa pole pakki tellinud või tegu on võõrapärase numbri või meiliaadressiga, hoidu sellele vastamisest ja oma isiklike andmete jagamisest. Vähimagi kahtluse korral võid meiega julgelt ühendust võtta infotelefonil 661 6616.

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616